Σχετικά με το Σχολείο μας!

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & Λ.Τ. ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΓΥΜΝΑΣΙΟ & Λ.Τ. ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ

34010

1211010 ͙͙͙͙

 

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση): ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ 34010
Τηλέφωνο:

2227061252

Fax:

2227061604

E-mail: mail@gymagannas.eyv.sch.gr Ιστοσελίδα: https://gym-ag-annas.eyv.sch.gr/
Διευθύντρια Σχολικής Μονάδας:

ΦΟΡΤΟΤΗΡΑ ΟΛΥΜΠΙΑ

Υποδιευθυντρια:

ΝΙΚΟΛΑΙΔΗ ΕΛΕΝΗ

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) στηριζόμενος σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων βασίζεται στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Η αρμονική συνύπαρξη εκτός από την αμοιβαία ευγένεια και σεβασμό προϋποθέτει και την τήρηση του κανονισμού λειτουργίας του σχολείου ώστε να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του και να επιτυγχάνεται η απρόσκοπτη λειτουργία αυτού σε καθημερινή βάση. Στο πλαίσιο αυτό η σχολική πειθαρχία αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο θέσπισης ορίων και μετατρέπεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο ενός σύγχρονου σχολείου.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας  συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της  Διευθύντριας του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου και έχει  ως σκοπό όχι μόνο να περιγράψει   τις υποχρεώσεις, αλλά και να διαφυλάξει τα δικαιώματα των μαθητών τόσο στις μεταξύ τους σχέσεις όσο και στις σχέσεις τους με τους φορείς του Σχολείου.

Επιπλέον, έχει εγκριθεί από τον Συντονιστή /τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει  την  παιδαγωγική  ευθύνη  του  Σχολείου  μας,  καθώς  και  από  τον   Διευθυντή Εκπαίδευσης (άρθρο 37, Ν.4692/2020).

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/ριες του Σχολείου με απώτερο στόχο όλων  να δημιουργηθεί ένα υγιές μαθησιακό περιβάλλον, μέσα στο οποίο ο κάθε μαθητής να μπορεί αβίαστα να διαμορφώνει την προσωπικότητά του.

Κατ’ επέκταση η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού, στο σύνολό του.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/ κηδεμόνων.

Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμοδίων συλλογικών οργάνων του.

Κεντρικοί άξονες του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Το Σχολείο αποτελεί μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινότητα που διασφαλίζει τη συνεργασία των μελών του χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της προσωπικότητας κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας.

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, τα οποία αφενός εμπεδώνουν  τη  δημοκρατική  λειτουργία  του  σχολείου  και  αφετέρου  διαμορφώνουν  ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.

Μέσω των συμφωνημένων όρων και κανόνων  του Κανονισμού του Σχολείου επιδιώκεται:

  • Η εξασφάλιση της σωματικής και συναισθηματικής ασφάλειας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Η διαμόρφωση προσωπικοτήτων που λειτουργούν υπεύθυνα, σέβονται τις ελευθερίες των άλλων και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.
  • Η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και τη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/ριας, αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Η δημιουργία εύρυθμων, ευχάριστων και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.
  • Η τήρηση των υποχρεώσεων και δικαιωμάτων των μελών του σχολείου όπως αυτά απορρέουν από το Σύνταγμα του Κράτους.

 

 

ΑΞΟΝΑΣ 1. Προσέλευση-παραμονή στο σχολείο και αποχώρηση από αυτό

Ι. Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και τα διαλείμματα καθορίζονται από σχετική απόφαση του ΥΠΠΑΙΘ η οποία και ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα του Σχολείου.

Το διδακτικό έτος ορίζεται από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και λήγει την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους.

Το ημερήσιο ωράριο διαμορφώνεται ως εξής:

 

1η διδακτική ώρα            8:15 – 9:00

2η διδακτική ώρα            9:05 – 9:50

3η διδακτική ώρα …….10:00 – 10:45

4η διδακτική ώρα        10:55 – 11:40

5ηδιδακτική ώρα …….11:50 – 12:35

6η διδακτική ώρα        12:40 – 13:20

7η διδακτική ώρα   …. 13:25 – 14:00

 

  1. Προσέλευση στο σχολείο
  • Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων.
  • Οι μαθητές οφείλουν να παρευρίσκονται στην πρωινή προσευχή γιατί εκεί γίνονται σημαντικές ανακοινώσεις από τον/την Δ/ντή-ντρια του σχολείου.
  • Όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση, για να μην δημιουργείται αναστάτωση στη διδακτική/μαθησιακή διαδικασία, παρουσιάζονται πρώτα στο γραφείο της Διεύθυνσης.
  • Μαθητής που προσέρχεται με καθυστέρηση μέχρι 5΄ γίνεται δεκτός χωρίς απουσία αλλά του γίνεται παρατήρηση. Για καθυστέρηση μεγαλύτερη των 5΄ μπορεί να γίνει και πάλι δεκτός στην τάξη, αφού πρώτα έχει ενημερώσει την Διεύθυνση του Σχολείου.
  • Σε περίπτωση που μαθητής κατά την διάρκεια του μήνα έχει έρθει πάνω από 3 φορές με καθυστέρηση πέραν των 5΄(κατά την 1ηώρα) γίνεται έλεγχος και εκτίμηση της κατάστασης κατά περίπτωση.
  • Κανένας μαθητής δεν έχει το δικαίωμα να αποχωρήσει από το σχολείο πριν τη λήξη του προγράμματος μαθημάτων.

 

 

ΙΙΙ. Παραμονή στο σχολείο

  1. Οι μαθητές πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι.
  2. Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μετά από συνεννόηση με τον διδάσκοντα καθηγητή.
  3. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής, από τους προσελθόντες στο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας.
  4. Καθυστερημένη προσέλευση μαθητή σε ενδιάμεσες ώρες δεν επιτρέπεται
  5. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις ο μαθητής μπορεί να γίνει δεκτός, κατά την κρίση του διδάσκοντος, αλλά πάντα με καταχώριση της καθυστέρησης στο απουσιολόγιο. Μαθητής που δεν γίνεται δεκτός παίρνει αδικαιολόγητη απουσία και παραπέμπεται στο γραφείο του Διευθυντή από τον διδάσκοντα καθηγητή.

Διάλειμμα

Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α, αφού βεβαιωθεί ότι οι επιμελητές βρίσκονται στην θέση τους,  υπάρχουν ανοικτά παράθυρα και οι μαθητές δεν έχουν αφήσει προσωπικά αντικείμενα στα θρανία, ώστε να γίνει σωστός καθαρισμός τους.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζεται από το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών ότι οι μαθητές κάθονται στην τάξη τους με ανοικτά παράθυρα λόγω ελλείψεως στεγασμένου χώρου.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Οι μαθητές/ριες αλληλοεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό που βρίσκεται εκεί και ακολουθούν απαρέγκλιτα τις οδηγίες – υποδείξεις του.

ΙV. Αποχώρηση από το σχολείο

Η απομάκρυνση από τον σχολικό χώρο για οποιονδήποτε λόγο χωρίς την άδεια της Δ/νσης ή του εφημερεύοντα εκπαιδευτικού δεν επιτρέπεται.

Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), πρέπει οπωσδήποτε ο μαθητής να πάρει άδεια από τον/την Διευθυντή/ντρια και ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο σχολείο και να παραλάβει το παιδί του.

Σε περίπτωση που πρέπει να αποχωρήσει μαθητής για άλλους  προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους είναι υποχρεωμένος ο/η κηδεμόνας να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τη Διεύθυνση  του Σχολείου προκειμένου να δοθεί η σχετική άδεια.

  1. V. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΠΑΙΘ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή μη αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και για αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων/ουσών ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

  1. VI. Απουσίες μαθητών -Φοίτηση:

Η φοίτηση των μαθητών/ριών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι καθήκον και υποχρέωση τους. Η συμμετοχή τους οφείλει να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτησή τους, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδό τους.

Η φοίτηση χαρακτηρίζεται ως επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή εφόσον το σύνολο των απουσιών του δεν υπερβαίνει τις 114.

Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή που σημείωσε πάνω από 114 απουσίες.

Στην περίπτωση αυτή ο μαθητής υποχρεούται να επαναλάβει τη φοίτησή του στην ίδια τάξη.

Σημείωση: Σε περίπτωση που μαθητής ξεπεράσει το όριο των 114 απουσιών λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ο χαρακτηρισμός της φοίτησης θα κριθεί με βάση τα οριζόμενα στις αντίστοιχες ισχύουσες διατάξεις, εφόσον προσκομιστούν τα σχετικά δικαιολογητικά. Σχετικά με τις απουσίες των μαθητών, όπως και για κάθε θέμα που αφορά τη φοίτηση, θα πρέπει να υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία σχολείου – κηδεμόνων.

Οι κηδεμόνες οφείλουν να γνωστοποιούν άμεσα στο σχολείο τον λόγο της απουσίας του παιδιού τους (τηλεφωνικά, την ημέρα της απουσίας και πριν την έναρξη των μαθημάτων), ώστε να είναι εφικτή η έγκαιρη παρέμβαση του σχολείου στις περιπτώσεις που απαιτείται.

Σε περίπτωση που μαθητής απουσιάσει τρεις (3) συνεχόμενες ημέρες ή πραγματοποιήσει τριάντα   (30) συνολικά απουσίες θα υπάρχει, άμεσα,  επικοινωνία – μέσω email – του υπεύθυνου καθηγητή του τμήματος με τους γονείς / κηδεμόνες.

Είναι αναγκαίο το σχολείο να ενημερώνεται άμεσα για κάθε αλλαγή στα στοιχεία    επικοινωνίας  των γονέων / κηδεμόνων (διεύθυνση κατοικίας, σταθερά & κινητά τηλέφωνα, email).

Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/ριών έχουν την ευθύνη εξολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Αυθαίρετες απουσίες από ενδιάμεσες ώρες είναι αδικαιολόγητες και ελέγχονται πειθαρχικά.

Μαθητές που απουσιάζουν από εκδηλώσεις (ομιλίες, γιορτές) παίρνουν  απουσία.

Η συμμετοχή όλων των μαθητών σε σχολικούς περιπάτους  είναι υποχρεωτική, σε περίπτωση μη προσέλευσης του/της λαμβάνει απουσίες σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα.

Όλοι οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να συμμετέχουν στο μάθημα της Γυμναστικής φορώντας την αθλητική τους ενδυμασία (φόρμες γυμναστικής και αθλητικά παπούτσια). Οι μαθητές που προσέρχονται στο μάθημα της Γυμναστικής χωρίς αθλητική περιβολή παίρνουν  απουσία.

ΑΠΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΕΚΔΡΟΜΗ / ΕΚΔΗΛΩΣΗ

α) Απουσία μαθητή από πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος ή από εορταστικές επετειακές εκδηλώσεις ή από περίπατο χωρίς χρήση μεταφορικού μέσου, θεωρείται απουσία από όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής τους.

β) Οι μαθητές που φέρνουν αρνητική δήλωση συμμετοχής σε εκδρομές με χρήση μεταφορικού μέσου παραμένουν στο σχολείο και απασχολούνται μέχρι την επιστροφή των υπόλοιπων μαθητών. Σε περίπτωση που δεν προσέλθουν στο σχολείο καταχωρίζονται κανονικά οι απουσίες της ημέρας.

ΩΡΙΑΙΕΣ ΑΠΟΒΟΛΕΣ

Μαθητής ο οποίος  παρεμποδίζει το μάθημα και δεν συμμορφώνεται με τις συστάσεις του καθηγητή, αποβάλλεται από το μάθημα και χρεώνεται με  απουσία. Ο επιμελητής/πρόεδρος ή μέλος  του Μαθητικού Συμβουλίου τον συνοδεύει στο γραφείο της  Διεύθυνσης.

Επίσης, με ωριαία απουσία τιμωρούνται και οι μαθητές που τρώνε ή πίνουν ροφήματα και αναψυκτικά σε ώρα μαθήματος. Τα κάθε είδους φαγητά, αναψυκτικά και ροφήματα εφ’ όσον δεν καταναλωθούν στο διάλειμμα, οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να τα φυλάσσουν  για να τα καταναλώσουν στο επόμενο διάλειμμα.

 

 

 

ΑΞΟΝΑΣ 2. Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος

Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα.

Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή «ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων  είναι η τελευταία επιλογή», χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο.

Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.

Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ.

Οι μαθητές θα πρέπει να:

-Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.

-Αποδέχονται πως κάθε μάθημα έχει τη δική του ιδιαίτερη παιδευτική αξία και αποδίδουν στο καθένα την απαιτούμενη προσοχή.

-Υποστηρίζουν και διεκδικούν τη δημοκρατική συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που τους δίνει η νομοθεσία, συμβάλλοντας στην εφαρμογή αυτών των αποφάσεων.

-Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού,   εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.

-Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου.

-Θυμούνται ότι η προστασία του σχολικού κτηρίου και της περιουσίας του είναι  υπόθεση όλων και ότι, αν  προκαλέσουν κάποια βλάβη-ζημιά, αυτή πρέπει να αποκατασταθεί από τον/την υπαίτιο/α.

-Επιδιώκουν και  να συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφόρων πρακτικών, όπως η  εξοικονόμηση ενέργειας, η ανακύκλωση υλικών  και η συνετή χρήση των εκπαιδευτικών  μέσων.

Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:

  1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
  2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής.
  3. Απευθύνονται στον/στη Διευθυντή/Διευθύντρια.

Αλλά και σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, αντιδρούν άμεσα και ακολουθούν  τα παραπάνω βήματα.

  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης.
  • Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν  το μάθημα σεβόμενοι  το δικαίωμα των συμμαθητών/ριών  τους για μάθηση.
  • Απευθύνονται στους/στις καθηγητές/ριες και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στην ήρεμη, αποδοτική σχολική ζωή και πρόοδο τους.
  • Επικοινωνούν, όταν υπάρχει ανάγκη,  με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.
  • Ακολουθούν τους  συνοδούς  εκπαιδευτικούς  και   να συμπεριφέρονται  με  ευγένεια  και ευπρέπεια στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου, διότι εκπροσωπούν το σχολείο τους.
  • θυμούνται ότι το σχολικό βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα, παρέχεται δωρεάν από την πολιτεία και δεν πρέπει να καταστρέφεται.

Στις περιπτώσεις των μαθητών που δε βελτιώνουν τη συμπεριφορά τους ο Διευθυντής ή/και Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών προβαίνουν στη λήψη μέτρων, τα οποία είναι:

α) προφορική παρατήρηση,

β) επίπληξη,

γ) αποβολή από τα μαθήματα μίας (1) ημέρας,

δ) αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ημερών,

ε) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Εάν μαθητής/μαθήτρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατό να του/της επιβληθεί προφορική παρατήρηση και να απομακρυνθεί από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του Διευθυντή, λαμβάνοντας απουσία.

 

 

Άλλα θέματα

Επισημαίνεται ότι:

Η χρήση κινητού τηλεφώνου για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση ηλεκτρονικής συσκευής εντός των σχολικών χώρων – κτηρίων και υπαίθριων χώρων – απαγορεύεται.

To  κάπνισμα,  η  λήψη  αλκοόλ  και  η  χρήση  άλλων  εξαρτησιογόνων  ουσιών  είναι καταστροφικές για την πνευματική και τη σωματική υγεία των μαθητών. Για τον λόγο αυτό απαγορεύονται.

Η  παρέκκλιση  από  τους  κανόνες  αυτούς  συνεπάγεται  την  άμεση αξιοποίηση αυστηρών παιδαγωγικών μέτρων

Εμφάνιση

Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια. Θα πρέπει να αποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης οι υπερβολές δεν συνάδουν με τη μαθητική ιδιότητα.

 

 

 

 

 

ΑΞΟΝΑΣ 3.Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού

 

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας της διαδικασίας αντιμετώπισης της παραβατικότητας στον σχολικό χώρο. Τα χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι τα ακόλουθα:

  • Προαγωγή ατμόσφαιρας αμοιβαίου σεβασμού, ενθάρρυνσης και υποστήριξης για να προληφθεί τυχόν περιστατικό λεκτικής ή σωματικής βίας
  • Δημιουργία προστατευτικού περιβάλλοντος που να αποτρέπει τον εκφοβισμό
  • Καλλιέργεια του σεβασμού στο ανθρώπινο πρόσωπο
  • Προώθηση της συνεργατικής μάθησης
  • Σύνδεση του Σχολείου με την οικογενειακή ζωή
  • Προαγωγή της ισότητας και της συμμετοχής όλων.

Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/ριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με την ιδιότητά του και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του Σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του.

Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ριών στο Σχολείο αντιμετωπίζονται με βάση την κείμενη νομοθεσία.

 

 

ΑΞΟΝΑΣ 4. Σχολικές Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, και γι’ αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει στην αρχή του σχολικού έτους σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη τα  παιδαγωγικά κριτήρια.

Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά

  • εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις,
  • τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή,
  • αποκτούν δεξιότητες ζωής,
  • ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα,
  • διευρύνουν τους ορίζοντες τους και κάνουν πράξη όσα μαθαίνουν στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

 

Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/ριών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις.

Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

 

ΑΞΟΝΑΣ 5. Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών , γονέων και κηδεμόνων

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε  συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Οι γονείς/κηδεμόνες είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, επισκεπτόμενοι το σχολείο σε καθορισμένες από τον σύλλογο διδασκόντων ημέρες ή συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία  και  επικοινωνία  των  γονέων/κηδεμόνων  με  τους  εκπαιδευτικούς  και  τον/τη Διευθυντή/ρια του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.

Ένα ανοιχτό, συνεργατικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη  όλων −μαθητών/ριών,   εκπαιδευτικών,   Διευθυντή/ριας,   Συλλόγου   Γονέων   και  Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης−, για να επιτύχει στην αποστολή του.

Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:

  • Με ηλεκτρονική αλληλογραφία.
  • Μέσω της Ιστοσελίδας του Σχολείου.
  • Μέσω Ενημερωτικών σημειωμάτων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.

-Τηλεφωνικά, σε έκτακτες περιπτώσεις και

– μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο.

ΑΞΟΝΑΣ 6. Ποιότητα του σχολικού χώρου

Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι   χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού.

Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.

Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο.

Η συνεργασία, λοπόν, όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση.

Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές:

  • Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου καθώς και το φυσικό περιβάλλον της αυλής του Σχολείου.
  • Δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, δεν γράφουν σε θρανία και τοίχους, χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων.
  • Διατηρούν το θρανίο τους καθαρό, σε άριστη κατάσταση.

Άλλα Θέματα

Ι. Απώλεια χρημάτων ή αντικειμένων αξίας

Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους.

ΙΙ. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Ο/Η Διευθυντής/ρια του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών  του  Σχολείου,  προβαίνει  σε  όλες  τις  απαιτούμενες  ενέργειες  που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.

Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, ο/η Διευθυντής/ρια ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες,  γονείς/κηδεμόνες,  Διευθυντές/Διευθύντριες,  Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν  να ακολουθούν τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Ο κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών προς ενημέρωσή τους.

 

Η Διευθύντρια

 

 

 

Πηγές

 

  • Ν. 4692/2020, «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςͩ (ΦΕΚ 111/Α/12-6-2020)
  • Ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167/Α/30-9-1985)
  • Αριθμ. 79942/ΓΔ4/31-5-2019 «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΦΕΚ 2005/Β/31-5-2019)  Φ.353.1/324/105657/Δ1/16-10-2002 (ΦΕΚ 1340/Β/16-10-2002)
  • Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ

 

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου                        ο Δ/ντης Εκπαίδευσης