Πυρκαγιές 2021… Πριν & μετά

Πυρκαγιές 2021… Πριν & μετά

Κατά το σχολικό έτος 2021-2022 στο Γυμνάσιο & τις Λυκειακές Τάξεις Αγίας Άννας υλοποιούμε  περιβαλλοντικό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων, με αφορμή τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές στη Βόρεια Εύβοια. Συνάμα, εντάσσουμε σε αυτό παρεμφερείς δράσεις που προτείνονται από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “ΣτηρίΖΟΥΜΕ Βόρεια Εύβοια” και  στοχεύουμε στην ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών σχετικά με την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών, στην καταγραφή των επιπτώσεών τους στο φυσικό περιβάλλον, στην κοινωνία και την οικονομία.  Ακόμη, ενθαρρύνουμε την ενεργό συμμετοχή των παιδιών και την ανάληψη εθελοντικών δράσεων (π.χ. δεντροφύτευση∙ είτε ως δράση στα Εργαστήρια δεξιοτήτων, είτε σε συνεργασία με το 21ο Γυμνάσιο Αθηνών στο πλαίσιο εκπαιδευτικής επίσκεψης την Άνοιξη του 2022) αλλά και την ανάπτυξη συνεργασιών τόσο στο πλαίσιο των  τάξεων του ίδιου σχολείου όσο και στο πλαίσιο άλλων σχολείων εντασσόμενων στο κοινό δίκτυο αλληλεγγύης. [Συνεργασία με το 21ο Γυμνάσιο Αθηνών και το Μουσικό Γυμνάσιο Καβάλας]. Τέλος, προσδοκούμε την τόνωση της ψυχικής υγείας των παιδιών μέσω της αλληλεπίδρασης και της ομαδικής διάθεσης για ανάληψη περαιτέρω εθελοντικών πρωτοβουλιών.

 

Β. Το περιεχόμενο των θεματικών ενοτήτων του ΠΣΔ έχει ως εξής:

  • Ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος α) πριν από τις πυρκαγιές (είδη χλωρίδας και πανίδας στην περιοχή της Β. Εύβοιας) και β) υποβάθμιση του φυσικού τοπίου και της ποιότητας ζωής μετά από αυτές.
  • Τα παιδιά αναλαμβάνουν ρόλο ερευνητικό σχετικά με: τις αιτίες, τις συνέπειες και τους τρόπους προφύλαξης από την πυρκαγιά και τις επακόλουθες πλημμύρες.
  • Δημιουργούν ερωτηματολόγιο και παίρνουν συνέντευξη από ανθρώπους που βίωσαν τις πυρκαγιές και από εθελοντές πυροσβέστες.
  • Τα παιδιά ως βιωματικοί δέκτες των γεγονότων – αυτόπτεις μάρτυρες που δημιουργούν προσωπικό ημερολόγιο, ζωγραφιές, ποιήματα και συλλέγουν σχετικές φωτογραφίες.
  • Το φωτογραφικό υλικό εντάσσεται και σε Power point (Πριν & Μετά- Σύγκριση)
  • Αναπτύσσεται ο μαθητικός λόγος και η ενημέρωση άλλων σχολείων και φορέων στο πλαίσιο των αλληλέγγυων δικτύων αναφορικά  με κοινά προβλήματα και ενδεδειγμένες λύσεις.

Γ.  Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΚΟΛΟΥΘΗ:

  • – Οργάνωση του φωτογραφικού υλικού που θα συγκεντρώσουν οι μαθητές/-τριες από το περιβάλλον που ζουν (πώς ήταν πριν και πώς είναι μετά από τις πυρκαγιές)
  • – Αναζήτηση στοιχείων δια ζώσης και διαδικτυακά για την σύνθεση των δεδομένων που προέκυψαν από την πυρκαγιά
  • – Καταγραφή και επεξεργασία των δεδομένων από στατιστικά στοιχεία, άρθρα του ημερήσιου τύπου και μελέτες ειδικών.
  • -Συνεργασία των μαθητών του σχολείου και των μαθητών του δικτύου, μέσω τηλεδιάσκεψης, τηλεφωνικά και δια ζώσης όπου είναι εφικτό και τηρουμένων των υγειονομικών μέτρων για την επιδημία.

 

Δ. H ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ:

  • Το πρόγραμμα έχει διάρκεια πέντε μηνών (τέλη Δεκεμβρίου 2021 – αρχές Μαΐου 2022)

 

Ε. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ-– ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων και συνεργασιών με φορείς : 4

1) Τα Γυμνάσια που παίρνουν μέρος στο πρόγραμμα “ΣτηρίΖΟΥΜΕ Βόρεια Εύβοια”

2) Εθελοντές πυροσβέστες

3) Δασαρχείο Λίμνης

4) Πελίτι / WWF Eλλάς / ΕΕΠΦ /www.ornithologiki.gr (έντυπο υλικό)

 

ΣΤ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ)

  • Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Γλωσσική διδασκαλία, Πληροφορική, Εικαστικά.

 

Ζ.  ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

  • Με παρουσίαση (power point) στο χώρο του σχολείου σε άλλους μαθητές/τριες με τήρηση των μέτρων λόγω πανδημίας. Θα είναι ανάλογα των μέτρων που χρειάζεται να τηρούνται λόγω πανδημίας και θα τροποποιούνται ανάλογα με το οργανόγραμμα των φορέων και των συνεργαζόμενων σχολείων που συμμετέχουν στη δράση.
  • Με ψηφιακά μέσα επικοινωνίας σε άλλα σχολεία που δραστηριοποιούνται σε ανάλογη θεματική
  • Με επίσκεψη περιοχών στη Β. Εύβοια και με ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ μαθητών/-τριών.

 

Οι  υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί

Σταματέλου Ζωή ΠΕ11,  Γκούρλη Κωνσταντία ΠΕ02, Βλαχούτσικος Αθανάσιος ΠΕ08